Swipe heen en weer om foto’s van dit project te bekijken.
De Regina Andrea is een dagtocht passagiersschip waarop vanuit Harlingen onder andere zeehondentochten worden verzorgd.
Om het schip ook voor de toekomst geschikt te houden om op het wad te kunnen varen hebben de eigenaren besloten tot een hermotorisering naar de meest nieuwe technieken. Tegelijk met deze hermotorisering was een modernisering van de achteropbouw gewenst.
Via Sandfirden zijn we benaderd om de engineering uit te werken van dit nieuw op te bouwen dekhuis. Om met een goede basis te kunnen beginnen zijn we aan boord geweest om de oude situatie nauwkeurig in kaart te brengen. Helaas waren er geen tekeningen van de bouw meer beschikbaar, deze zijn tijdens een brand verloren gegaan. Zodoende hebben we ons moeten richten op reversed engineering.
De klant had uiteraard specifieke wensen met betrekking tot het aanzicht van de nieuwe situatie die we zo goed mogelijk vertaald hebben naar de nieuwe achteropbouw.
Zo moest de roef “op de buitenkant” komen te staan, dus creëerden we een superstructure. Daarbij rekening houdend met het feit dat het schip vaak op het wad te vinden is en dus met slecht weer ook veilig moet kunnen varen. Verder moest het geheel uiteraard passen binnen het bestaande plaatje, daarom werden de schuine hoeken van de ramen overgenomen, is de railing hetzelfde vormgegeven als die op het middenschip enzovoorts.
Na voltooing van de ombouw hebben de eigenaren een prachtig schip teruggekregen waarin de karakteristieke trekken van een mosselkotter duidelijk zijn terug te vinden.
Ook nieuwsgierig geworden wat we voor u kunnen betekenen? Schroom niet om contact op te nemen via de contactgegevens onderaan op deze pagina.
Recente reacties